it.uwasa.fi

IT-Palvelut Ohjeet ja FAQ

Office 365 työkoneella

Office 365 työkoneella mahdollistaa tiedostojen (esim. Word, Excel, Powerpoint) tallentamisen, muokkaamisen ja avaamisen suoraan OneDrive-pilvitallennustilaa käyttäen. Tiedostoja on myös mahdollista jakaa, jolloin samaa tiedostoa voi muokata useampi henkilö yhtäaikaisesti.

Palvelun käyttöönotto ja ohjelmiston asennus

  1. Hyväksy tietojen siirto Microsoftillle osoitteessa
    https://logout.uwasa.fi/staff-microsoft/
  2. Tietojen siirto tapahtuu kolmen tunnin välein Microsoftin palvelimelle, voit kirjautua palveluun vasta kolmen tunnin kuluttua
  3. Asenna Microsoft Office Professional Plus 2016 ja OneDrive työkoneellesi Software Centeriä käyttäen (ohjeet Software Centerin käyttöön).
  4. Asennuksen jälkeen käynnistä koneellasi OneDrive ja kirjaudu palveluun VY-tunnuksellasi (käyttäjätunnus@uwasa.fi) 

Asennuksen jälkeen työkoneellasi näkyy tiedostonhallinassa OneDrive - University of Vaasa -asema. Asemalle tallentamasi tiedostot synkronoituvat pilveen ja ovat siten käytettävissä työkoneesi lisäksi mobiililaitteiltasi sekä web-selaimelta.

Selaimella käytät O365-palvelua osoitteessa:

Office 365 -palveluportaalista voit myös ladata ohjelmistoja (esim. Office 365 ProPlus) kotikoneellesi ja mobiililaitteellesi. Katso ohjeet Office 365-kotikäyttöön.

Huom!

  • OneDrivelle tallennettuja tiedostoja ei varmuuskopioida
  • Office 365 –tuotteet ja palvelut ovat käytössäsi vain työsuhteesi keston ajan 
    Ota tiedostosi talteen OneDrivesta ennen työsuhteesi päättymistä
  • OneDrive-tallennustila sijaitsee Microsoftin palvelimilla Suomen ulkopuolella
    Ota tämä huomioon arkaluontoisia tietoja tallennettaessa, tutustu tietoaineiston käsittelyohjeeseen