IT-Palvelut Ohjeet ja FAQ

Henkilökunnalle

Outlook Web App -käyttöohje

Outlook-sähköpostin web-version löydät osoitteesta: https://outlook.office.com/.


Sähköpostiin on mahdollista siirtyä myös yliopiston kotisivujen kautta. Avaa työkaluriviltä ”Yliopistolaisille”-vetovalikko ja valitse "Henkilöstö" sekä ”Outlook Web App”.


Sisäänkirjautuminen


Sisäänkirjautuminen tapahtuu käyttäjätunnuksella sekä sen perään lisätyllä ”@uwasa.fi”-domain-päätteellä. Huomioithan, että sisäänkirjautumisen yhteydessä edellytetään käyttäjän varmentamista MFA-autentikoinnin kautta.

Perustoiminnot


1. ”New message” -painikkeella voit luoda uuden viestin.
2. ”Calendar”-ikonista pääset sähköpostisi kalenterinäkymään.
3. ”Files”-ikonista pääset erikseen selaamaan viestien mukana lähetettyjä ja saapuneita liitetiedostoja.
4. Vasemmanpalstan ohjelmistoikoneista voit siirtyä muihin Office 365 -sovelluksiin.


Viestikohtaiset perustoiminnot


1. Valitse ja klikkaa yksittäinen viesti aktiiviseksi.
2. Tämän jälkeen yläriville ilmestyy viestikohtaiset toiminnot. Kolmenpisteen ikonista voit avata alasvetovalikon, mikä sisältää vielä viestikohtaisia lisätoimintoja.


Uloskirjaus


1. Paina oikean yläkulman nimilyhenneikonia.
2. Valitse ”Sign out”.